صفحه اصلي | تماس با ما | تبليغات در سايت | آمار خبرها | آمار مشاهده
 

اخبار بهداشتي جدید ترین خبر بهداشتي خبر قبلی خبر بعدی چاپ خبر
توجه: شما در حال مشاهده یک خبر قدیمی هستید. برای مشاهده خبرهای جدید مرتبط به موضوعات خاص، از جستجوی خبر استفاده نمایید.

مصرف چاي به کنترل قند خون کمک مي کند

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا به نقل از خبرگزاري يونايتدپرس، از مدت ها پيش گفته مي شد که مصرف چاي براي سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به سرطان مفيد است، اما اکنون محققان مي گويند نوشيدن چاي به کنترل قند خون نيز کمک مي کند.
دکتر "جو آن کارسون" استاد تغذيه باليني در دانشگاه تگزاس مي گويد: مطالعات انجام شده در کشورهاي مختلف نشان مي دهد که مصرف دستکم دو تا چهار فنجان چاي در روز خطر ابتلا به ديابت نوع دو را کاهش مي دهد.
با اين وجود، کارسون مي گويد در حالي که شواهد علمي در زمينه فوايد سلامت بخش چاي محدود است، اما مصرف تمامي انواع چاي از جمله چاي سبز، سفيد و سياه مي تواند بخشي از يک رژيم غذايي سالم باشد.
کارسون مي گويد: مردم دو گزينه دارند يا بايد بياموزند که از نوشيدن چاي که قند کمي دارد يا تلخ است لذت ببرند و يا اينکه دستکم يک بار در روز چاي شيرين شده بنوشند.

    منبع خبر:خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران - ايرنا     چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۸۸

دفعات مشاهده: ۷۳۷ کد خبر: ۱۰۵۹۳۵
 
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت رایان پژوه سلامت می باشد.
Copyright © 2010 RayanPajouh. All rights reserved.